2021-09-28

Anebyhusgruppen stärker upp med ny affärsområdeschef

Ann-Louice Windblixt är Anebyhusgruppens nya affärsområdeschef för styckehus. Hon kommer närmast från Obos-koncernen och har lång erfarenhet av såväl ledarskap som projekt- och affärsutveckling inom bygg- och bostadssektorn.

– Det här känns så himla rätt. Anebyhusgruppen är ett spännande företag som redan har gjort mycket för att ta bolaget in i 2020-talet – tydliga värderingar, modernt ledarskap och medarbetare med erfarenheter från olika branscher. Jag är jätteglad och stolt över förtroendet, säger Ann-Louice Windblixt.

Den 5 juli börjar Ann-Louice Windblixt som ny affärsområdeschef för styckehus på Anebyhusgruppen i Åseda. Hon kommer närmast från Obos-koncernen, där hon varit operativ chef för Myresjöhus och Flyttklart, projektutvecklingschef i Region Malmö samt projektledare för H22 City Expo.

Mellan 2008 och 2018 jobbade hon med projekt- och affärsutveckling på Skanska NyaHem och BoKlok. Hon har också varit distriktschef för Skanska Hus Kronoberg.

– Förutom ett imponerande cv och gedigen kunskap om vår bransch är Ann-Louice Windblixt en värderingsstyrd strateg, ledare och kollega. Tillsammans ska vi nu förverkliga många husdrömmar och stärka Anebyhusgruppen både som bolag och varumärke. Det ser jag och resten av företaget väldigt mycket fram emot, säger Niklas Lundin, vd för Anebyhusgruppen.

Efterfrågan på småhus fortsätter att öka i Sverige. Under pandemiåret 2020 satte Anebyhusgruppen nytt försäljningsrekord och inledningen på 2021 har också varit stabil för bolaget.

– Vårt fokus framåt är att skapa ett attraktivt och tydligt erbjudande till den svenska småhusmarknaden, som stärker både lönsamheten och varumärket Anebyhus, säger Ann-Louice Windblixt.

För mer information, kontakta gärna:

Niklas Lundin, vd för Anebyhusgruppen, 070-262 98 40, niklas.lundin@anebyhusgruppen.se

Ann-Louice Windblixt, affärsområdeschef för styckehus på Anebyhusgruppen, 070-2799869,
ann-louice.windblixt@anebyhusgruppen.se