2018-08-23

Anebyhusgruppen tecknar samarbetsavtal med Serafim Fastigheter

Anebyhusgruppen har tecknat avtal med Serafim Fastigheter om byggnation av 26 radhus i Ältadalen, Nacka. - Vi är mycket glada över ännu ett samarbetsavtal med en stor aktör på bostadsmarknaden, där vi kan bidra med vår kunskap och kompetens inom gruppbyggda småhus, säger Jonas Vittgård, affärsområdesansvarig på Anebyhusgruppen.

I området Orangeriet i Ältadalen, Nacka planeras 26 radhus med inspiration från engelska stadsradhus. Husen, som är på 165 kvm i 2,5-plan, är ritade av Arkitektbruket speciellt för området och kommer att säljas som äganderätter. Säljstart är planerat till hösten 2018 och byggnationen kommer att ske i tre etapper.

Ältadalen ligger centralt men samtidigt lugnt och naturnära. Skolor, förskolor och kommunikationer finns inom kort räckhåll, vilket gör det till ett attraktivt område.

– Vi är otroligt glada med Anebyhusgruppen som samarbetspartner i projektet Orangeriet i Älta. Vi söker alltid efter långsiktiga samarbeten med aktörer som kan bidra med god kompetens i alla led. Med Anebyhusgruppens långa erfarenhet av bostadsproduktion kan vi skapa en trygg affär och god boendekvalitet för våra kunder, säger Tobias Sjögren, projektchef på Serafim Fastigheter.

-Vi strävar alltid efter långsiktiga relationer med våra kunder och samarbetspartners, och är mycket glada över möjligheten att få arbeta med ännu en stor aktör på bostadsmarknaden, säger Jonas Vittgård.

För ytterligare information:
Jonas Vittgård, 0380-470 26